Återhämtning

Igår opererades jag igen. Har tappat räkningen vid det här laget men jag tror det var åttonde gången. Nästa blir om tolv veckor. Jag har även en annan operation inplanerad pga min endometrios så jag hoppas kroppen får möjlighet att vila från ingrepp efter det här året. 
Operationen gick bra igår men efteråt var näsan mycket mer svullen än vanligt och jag har haft svårt att äta, dricka och sova. Andningen har varit mer ansträngd än vanligt och jag vaknade på uppvaket med syrgas igår vilket jag ej gjort tidigare. Det känns dock något bättre idag så det går absolut åt rätt håll. Lite täppt i näsan brukar man vara upp till en vecka. 
 
 
Jag vet inte hur många fler operationer jag kan göra nu innan nässkiljeväggen tar för mycket skada och i värsta fall går sönder. Vad jag förstått så kan läkare göra en ny men på en del lämnar man det bara så. Min läkare sa igår att det kan kännas lite annorlunda i näsan om det går hål men vanligtvis inget som behöver orsaka större besvär. Har du upplevt det? Skriv gärna och berätta! 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Min mellanskiljevägg är borta nu. Jag har doch nån typ av siliconplatta som byts med jämna mellanrum. Vill ha det eftersom det blir ett stöd när jag stoppar in fetvaddstussar med terracortil eller annat för att försöka stoppa blödningar.

Svar: Tack för ditt svar! Siliconplatta låter som ett bra alternativ till att kirurgiskt tillverka en ny skiljevägg. Jag har min nästa näs-operation på måndag så får veta då hur det ser ut i näsan men jag misstänker att det gått hål eller åtminstone är på väg att så göra. Med vänlig hälsning Katarina
levamedhht.blogg.se

Kommentera här: