Laser

För snart 3 veckor sedan gjorde jag ytterligare en laseroperation i näsan. Det var andra det här året och som planen ser ut just nu så ska jag fortsätta regelbundet i minst 1 års tid. I kombination med det ska jag behandla med Timolol som är ett ganska nytt försök inom HHT (jag tror det började testas för ca 1 år sedan) och har gett goda resultat på en del patienter. Egentligen skulle jag ha börjat tidigare men jag har varit lite orolig för att medicinen skulle kunna förvärra mina hjärtbesvär och låga blodtryck så därför har jag avvaktat.
 
Efter förra laseringreppet fick jag en infektion som behandlades med en 10-dagars antibiotikakur och fick då vänta ytterligare med Timolol-starten (läkaren jag träffade för infektionen sa att det vore dumt att börja med en helt ny medicin samtidigt som antibiotikan, därför har jag väntat tills nu). 
 
Jag ska ta första dosen idag. Kommer uppdatera er om hur det går! Är det någon av er som har testat några mediciner mot kärlförändringarna i näsan?

Kommentera här: