Näsblod

Idag har det gått 1 vecka sedan senaste ingreppet i näsan. Jag hade en ganska stor näsblödning igår kväll men det har jag även haft kort efter de tidigare ingreppen också utan att det behöver betyda att operation inte har hjälpt eller så. Jag är alltså fortsatt optimistisk! Smörjer med vaselin och Terracortril dagligen vilket är ganska jobbigt men värt det för att slippa få ont (jag upplever att det känns sårigt, lite svullet och känsligt inne i näsan). Nätterna är värst då näsan känns helt igentäppt men det börjar bli lite bättre så det går förhoppningsvis över helt snart. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Fy vad jobbigt det låter😔 När jag använder vaselin i näsan kan det i bland hända att det sätter sig i tårkanalen och blir inflammerat om man inte får ut det. Har det hänt dig? Mvh Lena

Svar: Fy det låter obehagligt! Aldrig varit med om det, nej, men detta är första gången som jag använder vaselin i näsan faktiskt. Tack för att du berättade om det, då ska jag vara försiktig med det! :)
levamedhht.blogg.se

Kommentera här: