Here we go again...

 
Två och en halv vecka sedan "näsfixet" och jag blöder till och från. Vissa gånger är det bara små blödningar som stoppas enkelt men nu har det varit ett par större som varit en aning svåra att få stopp på. Idag har jag haft två sådana.
Första var tidigt imorse då jag fick en liten klapp på näsan av mitt barn som sov så gott bredvid. Det var knappt att det kändes men ändå räcker det för att starta en näsblödning (och den tog tid att få ordning på). Började med att fylla en mindre handduk och försökte vänta tills det stannade av sig självt för att slippa röra för mycket i näsan. Det fungerade ej så jag körde tre vändor med Lidokainhydroklorid-adrenalin och då slutade jag äntligen att blöda.
Efter det gick jag med Terracortril i näsan men blödde ändå en gång till senare under dagen och även om det inte var lika svårstoppat som imorse så var det en ganska stor blödning för att vara så snart efter ingreppet (tycker jag). Hade väl hoppats på ett par månaders frihet från näsblödningar åtminstone, men den friheten tycks lysa med sin frånvaro.
 
Jag vet inte om det ännu är för tidigt för att säga att ingreppet ej fungerade. Antar att tiden får utvisa helt enkelt. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tråkigt för dig, lider med dig❤️

2 Anonym:

Tråkigt för dig, lider med dig❤️

Svar: Tack! Får hoppas att nästa ingrepp kanske hjälper bättre istället. Sedan har jag en medicin som jag ska börja med också, som kan minska blödningar. Hoppas det är bra med dig!
levamedhht.blogg.se

3 Kerstin:

Stackars dig. Vad heter din nya medicin?

Svar: Hej Kerstin! Den heter Timolol och är egentligen ögondroppar avsedda för Glaukom (grön starr). Återkommer när jag börjat med den! :)
levamedhht.blogg.se

Kommentera här: